Aleksandra Śliwińska- tancerka, performerka, współzałożycielka Teatru Amareya, doktor nauk medycznych, wykładowca Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego. Wcześniej związana ze szkolnym zespołem tańca towarzyskiego, a następnie w latach 1992-1998 z Młodzieżowym Zespołem Tańca „Figiel” prowadzonym przez Małgorzatę Lorenc w Połczynie Zdroju. Uczestniczyła w licznych przedstawieniach Lorenc, takich jak np. „Sanitariuszka”, „Pragnienie”, „Płaczki”, „Przygody Don Kichota”, „Dziewczynka z zapałkami”, „Manowce młodości.

W latach 1992- 2012 uczestniczyła w wielu międzynarodowych warsztatach tanecznych z zakresu techniki tańca współczesnego, improwizacji, improwizacji kontaktowej, tańca ekspresyjnego, tańca butō i innych. Uczyła się od wybitnych pedagogów tańca takich jak m.in. Milena Jurczyk, Bogumiła Ćwięka, Witold Jurewicz, Leszek Bzdyl, Marek Lachowicz, Beata Owczarek, Ray Chung, Wojciech Mochniej, Melissa Monteros, Anna Haracz, Itto Morita, Yumiko Yoshioka, Atsushi Takenouchi, Daisuke Yoshimoto, Mikami Kayo, Ko Murobushi.

Jej pierwsza choreografia „Skazani” powstała w 1997 r. w Połczynie Zdroju. Następnie w 2001 r. w Gdańsku współtworzyła z Agnieszką Kamińską choreografię „Anioł w Królestwie”, a w 2002 r. choreografię pt. „Odcienie aksamitu” z Alicją Kurek. Bardzo istotny wpływ na jej pracę z ciałem oraz sposób poruszania się w świecie tańca i teatru wywarła technika tańca butō oraz techniki teatru fizycznego.

Od 2003 występuje we wszystkich grupowych produkcjach Teatru Amareya oraz w projektach zagranicznych takich jak np. „Dream Regime” czy „Ten ku Youran”. W roku 2012 zrealizowała swój pierwszy solowy spektakl „Ślepa dama na salonach”, w którym eksploruje kilka historii kobiet dotkniętych przez los.

W ramach działalności Stowarzyszenia Amareya Art prowadzi również projekty społeczne, edukacyjne i teatralne, pracuje z osobami niepełnosprawnymi, niewidomymi oraz uzależnionymi.