Artystki, grają z konwencją lekcji anatomii, przesuwając uwagę z człowieka umieszczonego w centrum w kierunku krajobrazu na styku ludzkiego i tego, co alternatywne wobec człowieka. Stawiają sobie pytanie o to, czyje oko patrzy i jaki krajobraz tworzy swoim spojrzeniem. Rozszerzają percepcję o czułe ucho, rejestrujące procesy zachodzące w wewnętrznym krajobrazie dźwiękowym. Poszukują wielogłosowej anatomii.
Dwa ciała chłonące ziemię, wprowadzają pierwszy ruch w obszary obrosłe w tabu. Chcą siać, użyźniać, ogrzewać, chronić – przepuszczając przez siebie.
Wsłuchują się w kondycję pojedynczego człowieka – osobiste, małe kataklizmy, odnajdując wspólną przestrzeń z krajobrazem naturalnym niszczonym przez człowieka.
Anatomie
to przyleganie do wybuchów, które rozrywają zastany układ
to ożywianie tego, co zastygło w drodze na powierzchnię
to wpuszczanie przez szczeliny
to dotykanie skrystalizowanych w ciele osadów, pozostałości złożonych procesów akumulacji
to ćwiczenie ze spekulacji
to bliskość, która nie może nie być polityczna
to próba osadzenia się w przestrzeni, która naruszyła delikatną tkankę intymności
reżyseria: Natalia Chylińska, Katarzyna Pastuszak
teksty: Natalia Chylińska, Katarzyna Pastuszak
choreografia: Natalia Chylińska, Katarzyna Pastuszak
scenografia: Natalia Chylińska, Katarzyna Pastuszak
video: Natalia Chylińska, Katarzyna Pastuszak
obsada: Natalia Chylińska, Katarzyna Pastuszak
czas trwania: 45 min.
Spektakl powstał w koprodukcji ze Stowarzyszeniem Amareya Art w ramach projektu "Niepodległa bez granic. Pol(s)ka w Japonii 2021" oraz dzięki Stypendium Kulturalnemu Miasta Gdańska 2021.
Anatomie
Pokazy:
2021
JAPONIA YPAM, Babylon Tokyo Theater
2022
POLSKA
W ramach programu Szczeliny. Kobiety w sztukach performatywnych, Instytut im. Jerzego Grotowskiego, Wrocław;
30. Alternatywne Spotkania Teatralne Klamra, Toruń;
GAK Stacja ORUNIA, Gdańsk;
W ramach programu: Rollercoaster. Kolekcjonerzy wrażeń, Cricoteka, Kraków.